mandag 14. mai 2012

VÆREKRAFT



Jeg så filmen Værekraft for ca et år siden og så den igjen nå for noen uker siden. 
Den traff meg like dypt som sist gang, tårene bare trillet.
Utrolig sterk film om en fantastisk kvinne som har et viktig budskap som hun kaller værekraft.
Hun har en helt nydelig stemme som når en langt inn i sjela!
En film vel verdt og se, og anbefale til andre!!!
Anne Margrethe Lund døde i 2008, men budskapet lever videre.
Hun sier i filmen sin at hun vet hun skal bety noe for noen, og det har hun helt klart gjort for meg og helt sikkert mange andre vil jeg tro!
Takk for at du delte med oss!

Gå inn på siden for å lese mer om musikken, filmen osv...

Den vakre sangen, Healing is under your wings.


Klipp av filmen.

Uploaded by paalwinsents on Dec 4, 2009
Værekraft er en dokumentarfilm om den grunntonen alle mennesker har i kraft av seg selv. Dypt inne i smerten fant Anne Margrethe Lund kraften som ga henne styrke til å realisere sin drøm. Men det hastet: "De siste 12 årene har jeg vært gjennom mange lag av sorg, frykt og depresjon. Men dypt inne i smerten har jeg funnet min innerste kjerne. Den som ikke krever noe av meg, utover at jeg har en verdi i kraft av det å være menneske. Og ordet Værekraft mener jeg er dekkende for den grunntonen et hvert menneske er i besittelse av. Værekraften har gang på gang båret meg tilbake til et aktivt og skapende liv".



1 kommentar:

  1. Så fantastisk!
    Det er så godt med mennesker som har noe å komme med, visdom og innsikt i livet.
    Tusen takk for at du gjorde meg oppmerksom på denne filmen og Anne Margrethe Lund!
    Slike mennesker lever videre lenge etter sitt liv på jorden.

    SvarSlett